Tijdens de eerste afspraak geeft de chirurg uitleg over de ingreep, de mogelijke risico’s en de nazorg. De chirurg bekijkt je gezicht en bespreekt de mogelijkheden. Ook zal de chirurg vragen stellen over je algemene gezondheid, medische achtergrond en medicijngebruik. Gebruik je medicijnen? Neem dan een recente medicatielijst mee. In overleg met de arts staak je zonodig met medicijngebruik.

Na het intakegesprek met de arts heb je een gesprek met de consulente. Ze zal je informatie geven over hoe het traject eruit zal gaan zien, informeren over de nazorg de kosten en de tijdsplanning. De consulent is je contactpersoon en zal je door het gehele traject begeleiden.

Wat zijn de risico's van een wenkbrauwlift?

Bij elke chirurgische ingreep is er een klein risico op complicaties zoals een wondinfectie of nabloedingen. Bij een wenkbrauwlift is er een wat grotere kans op een bloeduitstorting in het geopereerde gebied en daar net onder, in de bovenoogleden. Ook kan er gevoelloosheid ontstaan rond de wenkbrauwen of een vochtophoping rond de ogen. Deze klachten verdwijnen vanzelf. Het ontstaan van een epitheelcyste is zeldzaam en deze kan eenvoudig worden weggehaald. Voor de ingreep bespreekt de chirurg de mogelijke risico's met je.

Wat was de ervaring van anderen die kozen voor een wenkbrauwlift?

Op Beyervaringen.nl kun je voor-en-nafoto's bekijken en ervaringen lezen van mensen die een wenkbrauwlift lieten uitvoeren.https://beyervaringen.nl/gezicht/wenkbrauwlift

Is het resultaat van een wenkbrauwlift blijvend?

Doorgaans hebben cliënten erg lang plezier van een wenkbrauwlift. Mocht de huid van het voorhoofd blijven zakken, dan wordt het resultaat langzaam minder. Een nieuwe correctie is dan zeker mogelijk.

Hoe lang duurt het herstel van een wenkbrauwlift?

Na de ingreep kun je vrijwel direct naar huis. Je krijgt geen verband en je kunt gewoon wassen en douchen. Het geopereerde gebied en de oogleden kunnen gezwollen en blauw zijn maar bijna nooit zo erg dat je niets meer ziet. Na vijf à zeven dagen worden de hechtingen verwijderd. Daarna zie je steeds meer verbetering. Het eindresultaat zie je na zes tot twaalf maanden. Heb je na de ingreep vragen over je herstel, dan kun je ons dag en nacht bereiken.