Ontvangst in de kliniek

Op de dag van de behandeling meld je je bij de balie. Daar controleren we nog een keer jouw gegevens. Klopt het allemaal, dan zal de verpleegkundige je verder begeleiden. De verpleegkundige brengt je naar de operatiekamer en geeft je de laatste informatie over de ingreep.

De operatie

Bij de neuscorrectie kun je kiezen voor een plaatselijke of algehele narcose. De voor- en nadelen bespreek je in overleg met de chirurg. Als je moeilijk door je neus ademt, als gevolg van een scheefstaand neustussenschot, dan kan dit meteen tijdens de operatie worden verholpen. De littekens komen binnen in de neus of in de huid aan de onderzijde van het neustussenschot.

Na de operatie

Na de ingreep word je naar een ruimte gebracht om rustig bij te komen. Je krijgt een inwendig verband (neustampon) aangelegd en een uitwendig verband van pleister of gipskalk. Als je je goed voelt en de arts of verpleegkundige het verantwoord vindt, mag je weer naar huis.

Injectables

Kleine correcties aan de neus kunnen met injectables worden behandeld. Om het resultaat te behouden, moet je de behandeling na ongeveer 12 maanden herhalen.

Wat is het resultaat van andere cliënten met een neuscorrectie?

Onze Bey-ervaringen website is speciaal ontwikkeld om de ervaringen van andere cliënten die jou voor gingen te delen. Op deze website kun je alle voor & na foto's zien en persoonlijke ervaringen lezen.

Wat zijn de risico’s van een neuscorrectie?

Een rhinoplastiek oftewel neuscorrectie is een veilige operatie. Ernstige complicaties zijn zeer zeldzaam. Echter, het is belangrijk dat u zich realiseert dat iedere chirurgische ingreep risico’s en complicaties met zich mee kan brengen. Bij plastisch chirurgische ingrepen gaat het in principe om gezonde mensen en zijn de risico’s en de kans op complicaties gering. De meest voorkomende complicaties die kunnen optreden zijn bloeding en infectie. Dit wordt voorkomen met respectievelijk een neustampon en een antibiotica kuur rond in ingreep.