Voordat je naar de kliniek komt:

Denk hier alvast aan voordat je voor op de dag van de operatie naar Bey komt:

·        Regel vervoer naar huis en gezelschap voor de eerste 24 uur. Je kunt niet zelf rijden en ook niet zelfstandig met het openbaar vervoer reizen

·        Draag op de dag van de ingreep makkelijke, loszittende kleding. Dat is na afloop het prettigst

·        Neem medicatie die je thuis gebruikt mee naar de kliniek

·        Neem de eventueel voorgeschreven medicatie mee naar de kliniek

·        Je moet nuchter zijn voor de narcose

Ontvangst in de kliniek

Op de dag van de operatie meld je je bij de balie. Na aanmelding zal de verpleegkundige je verder begeleiden. De arts zal wat jullie besproken hebben tijdens het eerst consult met je doornemen en je kun je de arts ook nog vragen stellen. Daarna neemt de arts je mee naar de operatiekamer. De anesthesist brengt je onder narcose.

De operatie

De operatie neemt enkele uren in beslag. Onder volledige narcose maakt de chirurg incisies boven de haargrens en rondom het oor. In combinatie met een halslift wordt de huid waar nodig losgemaakt en zover mogelijk in de richting van de oren gespannen. Voor een zo fraai mogelijk resultaat moet vaak het laagje spierweefsel dat direct onder de huid ligt worden aangespannen. Overtollig vet- en huidweefsel worden weggehaald om de contouren van de hals en kin te verbeteren.

Na de operatie

Na de operatie word je wakker op de uitslaapkamer. Ben je weer helemaal bij, dan ga je terug naar je kamer. Je begeleider of chauffeur kan je hier ook weer opzoeken. Als je je goed voelt en de arts of verpleegkundige het verantwoord vindt, dan mag je weer naar huis. Meestal is dat een paar uur na de ingreep.

Leefregels direct na de ingreep

De verpleegkundige geeft je uitleg en een instructiekaart mee met leefregels voor de eerste dagen en weken thuis.

Wat zijn de risico's van een facelift?

Bij elke chirurgische ingreep is er een klein risico op complicaties zoals een wondinfectie of nabloedingen. De risico's van een facelift zijn klein. Een van de meest voorkomende complicaties bij deze operatie is een bloeduitstorting. Deze is zelden ernstig van aard en verdwijnt vanzelf. Soms verandert het gevoel in de huid tijdelijk, met name van het oor. Voor de ingreep bespreekt de chirurg de mogelijke risico's met je.

Waar kan ik voor en na foto's van facelifts vinden?

Waar kan ik een facelift laten uitvoeren?

Voor een facelift kun je terecht in onze vestigingen in 's Hertogenbosch, Amsterdam, Den Haag, Haarlem, Heerenveen, Hilversum, Utrecht, Den Bosch, Velp en Zwolle. Bekijk hier de locaties.