Ontvangst in de kliniek

Op de dag van de behandeling meld je je bij de balie. Na aanmelding zal de verpleegkundige je verder begeleiden. De verpleegkundige brengt je naar de operatiekamer en geeft je de laatste informatie over de ingreep.

De operatie

Het is natuurlijk een bijzonder gevoel dat er iets in je gezicht gebeurd. Voor de chirurgen is het een relatief eenvoudige ingreep, maar we weten dat dit voor jou best spannend kan zijn. Een MACS-lift gebeurt over het algemeen onder plaatselijke verdoving. In bijzondere gevallen wordt de ingreep onder algehele narcose uitgevoerd. Voorafgaand aan de ingreep tekent de chirurg af wat hij gaat doen. Daarna wordt de huidlaag gelift.

Na de operatie

Na de ingreep word je naar een ruimte gebracht om rustig bij te komen. Als je je goed voelt en de arts of verpleegkundige het verantwoord vindt, mag je weer naar huis. Dit zal veelal ongeveer een half uur na de ingreep zijn. Je begeleider kan je dan weer naar huis brengen.

Wat zijn de risico's van een facelift?

Bij elke chirurgische ingreep is er een klein risico op complicaties zoals een wondinfectie of nabloedingen. De risico's van een facelift zijn klein. Een van de meest voorkomende complicaties bij deze operatie is een bloeduitstorting. Deze is zelden ernstig van aard en verdwijnt vanzelf. Soms verandert het gevoel in de huid tijdelijk, met name van het oor. Voor de ingreep bespreekt de chirurg de mogelijke risico's met je.

Waar kan ik voor en na foto's van facelifts vinden?

Waar kan ik een facelift laten uitvoeren?

Voor een facelift kun je terecht in onze vestigingen in 's Hertogenbosch, Amsterdam, Den Haag, Haarlem, Heerenveen, Hilversum, Utrecht, Den Bosch, Velp en Zwolle. Bekijk hier de locaties.