De plastisch chirurg neemt alle tijd om de Facelift rustig met je door te spreken. Hij kijkt of je wensen technisch mogelijk zijn. Dit heeft ondermeer te maken met de structuur en elasticiteit van je huid. Ook krijg je het advies om je haar, als dat kort is, voor de operatie wat langer te laten groeien, zodat je de verse littekens gemakkelijker kunt camoufleren.

Het gesprek met de consulent

Na het intakegesprek met de arts heb je een gesprek met de consulente. Ze zal je informatie geven over hoe het traject eruit zal gaan zien, informeren over de nazorg  de kosten en de tijdsplanning. De consulent is je contactpersoon en zal je door het gehele traject begeleiden. Op basis van de intake met de chirurg en het gesprek met de consulente kun je een weloverwogen beslissing nemen.

Extra consult voor de operatie

Voor de ingreep kom je nog een keer bij ons langs voor het preoperatieve consult. Tijdens dit consult komt alles aan bod wat met de operatie te maken heeft. Om je op een veilige manier onder algehele narcose te brengen, heeft de anesthesist nog wat extra informatie nodig. We vragen je dan ook vooraf een vragenlijst in te vullen over je gezondheid. De uitkomsten bespreken we dan met jou.

Welke type facelifts zijn er en in welke gezichtslagen worden deze uitgevoerd?

Een facelift kan in verschillende lagen van de huid worden uitgevoerd. Dit kan onder de huid, onder de SMAS-laag en onder het botvlies.

De facelift en halslift met de meest duurzame resultaten zijn die van de Deep Plane techniek. Bij de Deep Plane techniek wordt de meest recente innovatie het gebied van lift-behandelingen toegepast. De Deep Plane vindt plaats in laag 4, waar de ligamenten zich bevinden. Dit zorgt ervoor dat we meer huid kunnen wegnemen en dat er minder spanning op de huid komt. Door deze techniek te hanteren krijg je een beter en natuurlijker resultaat.

De andere opties zijn de En-Bloc en MACS-lift. Deze behandelingen vinden plaats in een minder diepe laag van je huid (de tweede laag). De SMAS-laag wordt dan niet losgemaakt van het botskelet. Nadeel van deze behandeling is dat de duur van het resultaat aanzienlijk korter is dan die van de Deep Plane lift.

Meer gedetailleerde informatie vind je op de pagina’s van de verschillende facelifts en halslifts.

Wat zijn de risico’s van een facelift?

Bij elke chirurgische ingreep is er een klein risico op complicaties. De risico's van een facelift zijn klein. Een van de meest voorkomende complicaties bij deze operatie is een bloeduitstorting. Deze is zelden ernstig van aard en verdwijnt vanzelf. Soms verandert het gevoel in de huid tijdelijk, met name van het oor. Voor de ingreep bespreekt de chirurg de mogelijke risico's met je.

Waar vind ik de voor en na foto’s van facelifts?