De eerste weken

Na de operatie moet je 2 weken rust aanhouden. Alleen als er ook uitgebreid Liposuctie van het bovenbeen is gedaan moet je gedurende 2 weken dag en nacht ondersteunende drukkleding dragen. In de 2 weken daarna hoeft dat nog maar halve dagen.

Wat mag je wel en niet doen?

Na 2 weken periode kun je nog niet alles doen. Je kunt wel weer werken, maar sporten is niet mogelijk. Vier weken na de operatie kun je voorzichtig met wat meer fysieke inspanning beginnen. Zes weken na de operatie mag je pas weer rustig sporten. Het is aan te raden om ruim van tevoren te stoppen met roken om het helingsproces te verbeteren en te versnellen.

Risico's en complicaties

Een dijbeenlift is een veilige ingreep, maar zoals bij elke operatie bestaat de kans op complicaties, zoals een nabloeding of infectie. De kans op wondstoornissen en vertraagde wondgenezing is met name mogelijk als je rookt of een niet goed gereguleerde hart-en of vaatproblemen hebt. Heb je dergelijke klachten? Meld dit dan vóór de operatie.

Waar vind ik ervaringen van andere cliënten met een dijbeenlift?

Op Beyervaringen.nl kun je voor-en-nafoto's bekijken en ervaringen lezen van cliënten die kozen voor een dijbeenlift.

Wat is het resultaat van een dijbeenlift?

Na een dijbeenlift ligt de huid van de dijbenen weer strakker over de benen. Het resultaat is over het algemeen matig tot redelijk en er blijft een litteken bestaan. Dat begint in de liesplooi en kan aan de binnen-achterkant doorlopen tot halverwege het bovenbeen.

Hoe lang duurt het herstel van een dijbeenlift?

Een dijbeenlift is een grote ingreep. Je hebt tijd nodig hiervan te herstellen. De eerste twee weken na de operatie moet je rust houden. Daarna kun je weer aan het werk en rustig bewegen, maar mag je nog niet sporten. Vier weken na de operatie mag je wat meer bewegen en zes weken na de operatie kun je je oude gewoontes weer oppakken. De eerste weken na de ingreep kun je last hebben van zwellingen, blauwe plekken en verminderd gevoel in de huid. Dit trekt vanzelf weer weg. Heb je na de ingreep vragen over je herstel, dan kun je ons dag en nacht bereiken.

Is een dijbeenlift pijnlijk?

De operatie wordt onder volledige verdoving gedaan. Je wordt in slaap gebracht en merkt er daardoor niets van.  Na de behandeling kan het behandelde gebied pijnlijk zijn. Dit is met pijnstillers goed te onderdrukken.