Herstel buikwandcorrectie

De eerste dagen is je buik enigszins gezwollen en pijnlijk. Blijf, ondanks het ongemak, niet in bed liggen. Lopen is belangrijk in verband met de bloedsomloop, met name in de benen.

De praktijk wijst uit dat het tevreden gevoel over de gladde buik ruimschoots opweegt tegen het nadeel van de littekens. Hoe beter je conditie en buikspieren waren voor de operatie, hoe sneller je herstelt. Daarnaast adviseren we om aan de volgende leefregels te houden:

• Zorg voor gezonde voeding naast voldoende beweging;
  • Geef je lichaam de rust die het nodig heeft. Regel als dat mogelijk is extra hulp in huis;
  • Na gemiddeld twee weken kun je weer aan het werk (afhankelijk van het soort werk);
  • Stop met roken enkele weken voor en na de behandeling bij een volledige buikwandcorrectie. Dit verbetert het helings- en herstelproces.

Het resultaat

De buikwandcorrectie operatie geeft een fraai en meestal een blijvend resultaat. Omdat de littekens zich voornamelijk onder de bikinilijn bevinden, kun je met een gerust hart je buik weer laten zien. Hoewel je buik niet zo strak en plat zal zijn als toen je achttien was, zul je verrast zijn met het prachtige resultaat. Ben je benieuwd naar resultaten van een buikwandcorrectie? Foto's van cliënten die je voor gingen, vind je hier.

Risico's en complicaties

Een buikwandcorrectie is een veilige ingreep, maar zoals bij elke operatie bestaat de kans op complicaties, zoals een nabloeding of infectie. De ingreep is niet bedoeld om overgewicht kwijt te raken, maar om de contouren van het lichaam te verbeteren. Het is een doeltreffende operatie als lijnen of oefeningen niet helpen. Overweeg je nog een zwangerschap? Dan kun je beter wachten met de operatie tot na de laatste zwangerschap. Ook als je graag gewicht wilt verliezen, kun je dat beter vóór de operatie doen.

Bij welk BMI kom ik aanraking voor een behandeling?

Bij Bey Clinics worden geen behandelingen uitgevoerd bij personen met een BMI hoger dan 35.

Wat is het resultaat van andere cliënten met een buikwandcorrectie?

Onze Bey-ervaringen website is speciaal ontwikkeld om de ervaringen van andere cliënten die jou voor gingen te delen. Op deze website kun je alle voor & na foto's zien en persoonlijke ervaringen lezen.