Botox behandeling tegen migraine pijnklachten

Botox vermindert de spierspanning, waardoor de pijnklachten van migraine/hoofdpijn in veel gevallen volledig kunnen verdwijnen. Afhankelijk van waar de pijnklachten zich bevinden, kan er geprikt worden in de frons, voorhoofd, de slapen, het achterhoofd en de nek. De meeste mensen zijn al gebaat bij enkel het behandelen van de frons en het voorhoofd. De kosten voor een behandeling tegen migraine varieert dan ook per persoon. In de meeste gevallen start de behandeling vanaf één tot twee zones.

In extreme gevallen van migraine wordt de behandeling vergoed door de zorgverzekeraar, maar dit is afhankelijk van je klachten en je polisvoorwaarden.

Krijg je zwellingen/blauwe plekken na Botox?

Zoals bij elke inspuiting kan er gedurende enkele dagen een blauwe of een pijnlijke plek ontstaan op de plaats van de injectie. Dit kunt u camoufleren met make-up. De plekjes verdwijnen over het algemeen tussen de 3 en 5 dagen.

Zijn er bijwerkingen bekend van Botox?

Bij Bey by Bergman Clinics ben je verzekerd van een veilige behandeling. Botox is dan ook een veilig middel. Toch kan het voorkomen dat er bijwerkingen optreden. Hierbij kun je denken aan:

• Hoofdpijn;
  • Kleine blauwe plekken;
  • Een deukje in de huid;
  • Bloeduitstortingen;
  • Hangend ooglid.

Deze bijwerkingen/klachten zullen altijd weer overgaan.

Wat mag ik niet doen na een Botox behandeling?

• Vermijd sporten tot 24 uur na de behandeling
  • Vermijd de sauna tot 1 week na de behandeling
  • Vermijd de zonnebank tot 1 week na de behandeling
  • Vermijd de schoonheidssalon tot twee weken na de behandeling
  • Vermijd bloedverdunnende medicatie. Meld medicijngebruik altijd tijdens het consult, de arts adviseert welke medicatie (tijdelijk) gestopt dient te worden.
  • Onderga geen Botox® en/of fillers behandeling als je zwanger bent en/of borstvoeding geeft.